Legend of Grimrock
Posted on luni, 8 octombrie 2012
|
1 Comment
Pentru ca data de 11 octombrie, cand urmeaza sa se lanseze
XCOM Enemy Unknown, este inca departe am decis sa incerc unul dintre jocurile
ce populeaza lunga lista “de jucat”. Cum functioneaza la mine lista asta ? Vad
un joc care pare sa imi placa, il trec pe lista, incep sa ma joc altceva si uit
sau nu am chef sa ma mai joc ce am trecut pe lista niciodata.
Legend of Grimrock a avut o soarta diferita fata de vecinii
sai de pe lista, saptamana trecuta l-am instalat si surprinzator, m-a prins
mult mai tare decat ma asteptam.
Jocul este indie in adevaratul sens al cuvantului. Este
facut de un studio cu 4 membri “Almost Human Games” care si-au finantat
proiectul din propriul lor buzunar.
Pentru ca sunt batran si nasol nu mai am rabdare de obicei cu jocurile
indie. Motivul principal este ca pe scena indie poate sa urce oricine si sub
umbrela “fac ce vreau ca fac pe banii mei” si se :
·
experimenteaza genuri noi - un lucru foarte bun
pentru industrie, dar ca si in cazul cercetarii din alte ramuri multe dintre rezultate
sunt suboptimale.
·
fac platformere –despre care o sa vorbim alta
data mai pe larg
·
abordeaza genuri de mult apuse din cauza ca erau
prea tocilare pana si pentru tocilari din acele vremuri
Hai sa ghicim impreuna sub ce ultima categorie pica jocul de
fata. Mai tine cineva minte seria Might and Magic din anii 90`? Nu Heroes of
Might and Magic si nu Dark Messiah of Might and Magic ala facut de Ubisoft in
2006. Ma refer la jocurile scoase de 3DO in care aveai un party si in care
camera era pozitionata cam cum este la shootere. In vremuri de mult apuse se
faceau astfel de jocuri si aduc aminte de seria Might and Magic pentru ca
dintre jocurile care au abordat perspectiva aceasta M&M era cel mai
cunoscut la noi. Pentru cine nu stie cu ce se mananca imaginati-va asta : E un
nene puternic care duce in carca inca 3 insi, tu il controlezi pe nene ca in
shootere dar cand nene se lupta dau si tovarasii lui din carca in dusman.
Am tinut sa subliniez acest aspect pentru ca face experienta
exotica avand in vedere ca sunt peste 10 ani de cand a mai fost folosit.
Cum este jocul in rest ? Jocul este un Role Playing Game bun
cu puzzle-uri interesante.
Cele 4 caractere care formeaza party-ul meu sunt 2 Conan
Barbarul dintre care unul e vacaom, una bucata domisoara specializata pe arcuri
si aruncat cu lucruri in dusman si un domn intre doua varste specializat in
magie. Fiecare personaj creste in nivel si la fiecare crestere de nivel trebuie
investit un numar de puncte in diferite talente. Fiecare personaj are
inventarul sau unde o sa cari probabil tot ce nu a fost sudat/batut in cuie si
poate fi ridicat de jos si nu in ultimul rand fiecare personaj trebuie imbracat
cu sosete, adidasi, pantaloni, fes, ghiul, etc – toate dupa sistemul clasic
intalnit in RPG-uri. Ce mi s-a parut interesant este ca au ales sa implementeze
si un element intalnit mai rar si anume hunger bar-ul. Practic ai o bara care
se goleste pe masura ce joci si trebuie sa hranesti personajele din cand in
cand sa umpli bara, altfel mor sarmanii de foame. Nu este un element care
modifica intr-o mare masura jocul dar este inca ceva care face experienta
jocului sa fie diferita fata de ce se intelege printr-un RPG in ziua de azi.
Actiunea si povestea decurg cam asa: Tu si cu sudatii tai
prieteni sunteti criminali. Regatul respectiv nu foloseste puscari in sensul
classic al cuvantului ci urca condamnatii pe un munte si ii arunca inauntru. In
munte e amenajat un fel de labirint care contine cativa kilometrii de tunel,
monstrii si puzzle-uri si sper pentru ei si camera ascunse pentru ca mergea de
televizat asa ceva. Actiunea este impinsa inainte de speranta: daca gasesti
iesirea din labirint, lucru pe care nu l-a facut nimeni pana in acel moment, ti
se iarta crimele. Asa ca mergi si mergi pe tunele, iti bati capul cu puzzle-uri
si te bat tot felul de monstrii colorati. Puzzle-urile sunt indeajuns de grele
cat sa iti dea un sentiment de satisfactie cand le rezolvi si nu am intalnit
pana acum nici un puzzle care nu putea fi rezolvat cu logica fara sa fie nevoie
sa incerci n combinatii sau sa te lovesti de toate zidurile etc.
Combat-ul este pe un sistem de turned based deghizat in real
time. Din momentul in care folosesti o arma sau abilitate ai o perioada in care
caracterul nu poate face alta actiune. Imi place sistemul pentru ca da o dimensiune tactica luptei, decat sa dai
click-uri furioase pana moare… ce trebuie sa moara, te pune in situatia de
a cantarii diferitele optiuni si de a
face alegeri.
Am jucat cateva ore bune pana acum si cred ca o sa ma mai
joc cateva. Daca o sa am timp o sa mai revin cu o postare despre cum a decurs
joaca in continuare.
Prin prisma experientei de pana acum recomand jocul cu
caldura. De 10 eurogolzi o sa te distrezi probabil cel putin 10 ore, daca o sa
te joci atat ar cam iesi 1 euro pe ora de joc. Nu meriti si tu sa te distrezi
de 1 euro ?
PS: Pe GoG este mai ieftin jocul cu 3 euro!
foarte interesant!
RăspundețiȘtergere