Pages

> | | | | | > Arthur C. Clarke - Sfarsitul copilariei

Arthur C. Clarke - Sfarsitul copilariei

Posted on miercuri, 10 octombrie 2012 | No Comments



Imi aleg cartile pe care urmeaza sa le plimb dupa mine cateva luni bune inainte sa le termin de citit direct de pe raft. Imi place sa stau si rasfoiesc la fata locului urmand sa aleg ceva pe baza unei decizii pe jumatate gandite. Motivul ma depaseste dar asa functioneaza procesul de alegere la mine. Cu aceasta bucurie in suflet am intrat la un Carturesti impreuna cu o domnisoara ce cauta a doua parte dint-un studiu pe tonuri de gri. Om simplu fiind am lasat-o in treaba ei avand in vedere ca pentru distractia mea este decat un raft, cel de literature SF. Raft incadrat la beletrictica, cum este si normal, si plasat langa literatura cu bampiri, ceea ce nu imi prea place dar astea sunt timpurile.

Ajuns la coltul cu SF-uri am ramas uimit sa vad o noua carte de Arthur C. Clarke -“Sfarsitul copilariei”, publicata de Nemira. Am sarit peste mare parte din procesul meu obisnuit de selectie si am cumparat-o. Am parcurs-o cam la fel de repede pe cat mi-a luat sa ma decid ca vreau sa o cumpar imultit cu faptul ca citesc incet - cam la nivel de clasa a doua.  Sarim 10 ani in viitor si iata cum stau eu in pat cu ochii pe tavan in mijlocul noptii cand ar trebui sa dorm ca a doua zi trebuie sa ajung la munca, gandindu-ma la cartea pe care tocmai am terminat-o si al carei final m-a lasat fara cuvinte si cu multe de rumegat. Cum spuneau si altii, mai instruiti ca mine, cartea in sine este un exercitiu de imaginatie intr-o directie in care foarte putini au indraznit sa mearga.

Trebuie sa fac in asa fel incat sa evit sa dezvalui prea multe despre carte pentru ca doar intrand asa, necunoscand mare lucru despre roman, o sa traiti intreaga experienta in felul in care, presupun eu, si-a dorit autorul. Subiectul tratat in acesta carte este acelasi pe care Arthur C. Clarke il abordeaza in mai multe dintre romanele sale si anume urmatorul pas in evolutia rasei umane. Scenarii care sa para posibile desi nu neaparat probabile pot fi imaginate zeci de fiecare dintre noi, Arthur C. Clarke reuseste in schimb sa gaseasca un scenariu care sa para posibil, sa aduca ceva argumente spre probabilitate  dar in primul rand sa fie destul de socant cat sa indice cel mai probabil adevarul : Oricare ar fi pasul este clar ca nu va fi ceva la care sa ne asteptam sau ceva care sa aiba logica in metoda noastra actuala de gandire.

Personal romanul mi s-a parut foarte bun, stilul classic Arthur C. Clarke – cu (cel putin) o idée originala de impartasit si un mesaj de transmis. Pe langa aceste aspecte de baza mai este un motiv pentru care indragesc acest autor, poate unii dintre voi o sa considere acest aspect pueril dar pentru mine conteaza destul de mult si este modaliatea de a scrie: romanul este este usor de citit si nu este incarcat de elementele decorative inutile si/sau se lungeste actiunea de dragul de a inmulti numarul paginilor.

Traducerea este la fel de buna pe cum ne-am obisnuit de la romanele publicate de Nemira iar formatul este hardcover daca acest aspect are impact in luarea deciziei de achizitie pentru voi. Pretul de pe site-ul Nemira este 39.92 golzi romanesti.

Si pentru ca am o glumitza semiobscura care se potriveste partial in acest cadru : 


Leave a Reply

Un produs Blogger.