Pages

> | | | | | | | | | | > Black Mesa

Black Mesa

Posted on vineri, 5 octombrie 2012 | No Comments



Acum 56 de ani de caine/pisica am auzit pentru prima oara de Black Mesa. Era 2004 si nu mai era decat o luna sau chiar mai putin pana Half Life 2 iesea pe piata.
Dezvoltatorii isi propuneau refacerea lui Half Life 1 pe motorul Source folosit la Half Life 2 si au botezat proiectul Black Mesa. Aratau bine partile refacute din Half Life 1 care erau prezentate in trailer-ul respectiv si ti minte ca ma gandeam ca as mai juca cu placere Half Life 1 daca arata asa de bine.

Si iata ca am si jucat, saptamana trecuta ce e drept, deci cu un pic de intarziere fata de perioada la care ma asteptam eu initial. Proiectul a fost non profit din ce am inteles eu si dezvoltatorii s-au lovit de un numar mare de probleme pe parcursul sau, asa ca nu o sa ma mai leg de cei 8 ani cat a durat “facerea”.

Jocul arata bine avand in vedere ca este facut pe un motor care acum are 8 ani. Am ramas uimit de micile modificari care au fost aduse design-ului initial si care imbunatatesc experienta considerabil fara a strica nimic din feeling-ul si game-play-ul original. Dintr-un motiv care ma depaseste in schimb au pastrat sistemul acela mai putin inspirat de crouch-jump. Practic daca vrei sa sari oriunde trebuie apesi tasta configurata pentru jump alaturi de tasta pentru crouch. Lucrul acesta devide deosebit de enervant deosebit de repede. Si daca tot am inceput sa zic de rau trebuie sa mentionez ca pe calculatorul meu , un sistem high end, am avut ceva probleme de frame rate in cateva randuri – a se citi : unele zone sunt facute prost si consuma excesiv de multe resurse. Cine mai stie una alta ar putea sa incerce sa se joace in comenzile de consola, anumite functii trecute pe off ar putea imbunatatii mult performanta. Nu sunt sigur de acest ultim aspect dar daca cineva incearca si reuseste ceva din consola va rog sa lasati un comment pentru restul in schimbul a cator beri virtuale puteti consuma.

Spre deosebire de alte moduri replicile sunt toate vorbite (cat de dubios suna asta in limba romana), nu imi dau seama daca sunt recilclate din Half Life 1 voicile sau au fost inregistrate nou, dar calitatea este buna, de buguri nu pot sa spun ca m-am lovit iar AI-ul este decent in cele mai multe cazuri.   

Recomand cu caldura celor mai batrani care vor sa isi aduca aminte cum era odata dar si celor care sunt mai tineri, nu au apucat sa joace Half Life 1 la momentul repsectiv si, mai tarziu, nu l-au mai putut juca din cauza grafici imbatranite.

Half Life 1 este un shooter cu o atmosfera, game-play si pacing unic atat in partile lui bune cat si in zonele unde nu straluceste. Considerati aventura cu Black Mesa ca si cum a-ti merge la muzeu, un muzeu pe care cei tineri care vor sa ajunga game designers trebuie sa il viziteze neaparat.

Black Mesa se downloadeaza de aici gratuit. Se mai poate download si de pe torrente pentru viteza mai buna avand in vedere ca oricum nu este vorba de piraterie in acest caz. Ce va rog este sa rupeti de la voi un 10 secunde pentru a intra pe site-ul oficial al jocului, daca nu cu altceva macar cu trafic sa se aleaga dezvoltatorii. 


Leave a Reply

Un produs Blogger.